2014. június 19., csütörtök

Kritika #2

http://weareyoungwithoutparents.blogspot.hu/ 



Kinézet:  Most sorban haladok, lentről fölfele. Ezért a fejléccel kezdem, ami szép, letisztult munka. Én a sok képeseket szeretem, de ez is nagyon gyönyörű, mást nem is tudok róla mondani. A háttérrel az az egy bajom van, hogy nem illik a fejléchez. Ráadásul nem az egész blogot tölti be, csak a tetejét... A fejléc az narancs sárga, a háttered meg ilyen rózsaszínes barack szín. Ez nem annyira szemet szúró mondjuk, de én a helyedben lecserélném. A fejléc, egy blog alapja, tehát, ahhoz kell alkalmazkodni a kinézetednek. És ha az sárga, minden legyen sárga. Remélem ezt megfogadod. És ez a szabály vonatkozik a zenelejátszóra is. Tudom, hogy kicserélni nagyon macerás, de ez meg így túl kiüt. Még ha ilyen szürkés lenne, de ez túl erős, az amúgy pasztel színű bloghoz. Akkor. Nem tudom, hogy az én gépemmel van a baj, vagy másnak is olyan, de az a kis X a sarokban,az ott mi? Rákattintottam és kiadta az online emberek számlálós oldalt. (ezt) Viszont akkor, ha ez egy kóddal beillesztett modul, akkor valami hibázik, és azt ajánlom gyorsan töröld ki, mert nagyon nem néz ki jól ott, az, az X főleg, hogy nem is azt mutatja amit kéne.Ha viszont az én gépemmel van a baj (ami elég gyakran elő fordul) és csak nekem nem mutatja, akkor én kérek bocsánatot. Haladjunk tovább. A modulok színe. Mért kék??? Még egyszer elmondom, hogy a szabály amit említettem erre is vonatkozik!!! A FEJLÉCHEZ KELL IGAZODNI. Azért emeltem ki, hogy hangsúlyozzam, ez fontos. Ha a fejléc narancs sárga, minden legyen narancsárga. Nem muszáj ugyan annak a narancsnak lennie, lehet több árnyalatú, de narancs legyen. Akkor, a csipkés szövegdoboz a másik ami kiszúrta a szemem. Két baki van vele. Első, a színe. Nem ismétlem el megint, miért. A másik: Mért az a címe, hogy szöveg doboz? Egy HTML kódnak nem kell címet adni. Azt onnan töröld ki, mert hülyeség. Ezeknél a html-eknél megengedett, ha nem adsz neki címet. A blog legalján nem tudom mi az a kód, de biztos, hogy abban valami el lett rontva, mert nem ad senki. Ami viszont nem jó az a modulok elrendezése!! Az valami borzalmas, már bocsánat. Először is azt kéne beállítani amikor középen van a szöveg, és két oldalra lehet rakni a modulokat, az a legjobb, legszebb, a kinézet szempontjából.  És ha ezt megteszed, vagy nem, akkor is át kell rendezni. A szövegdoboz kerüljön felülre. Utána a rendszeres olvasók. Majd a blogarchívum. És ha maradsz ennél az elrendezésnél, akkor a magamról, és az összes oldal megjelenítés kerüljön egymás mellé. Összesítve: Úgy látszik nem nagyon érdekel, hogy néz ki a blogod. Egy szép fejléccel nincs minden elintézve. Vagy ha azt hitted ez így jó, remélem sikerült rávilágítanom, hogy miért nem. Remélem nem írtam semmi bántót. Amúgy meg a pontozás 10/5


Történet-Írásmód:  Azzal kezdeném, hogy a blogod leírása tök jó lett. De sajnos nem örülhetsz azt hiszem, mert azt kell, hogy mondjam, az írás módod sajnos, sablonos. Lehet, hogy most megbántottalak, és hidd el nekem sem állt szándékomba, de sajnos kritizálnom kell. Na, akkor most kifejtem, hogy értem, hogy sablonos az írás módod. A kifejezések olyanok amiket minden második blogban látni, és ez nagyon elrontja az egészet. Most erre mondok egy példát. "Ebből az állapotból Marci érkezése billentett ki." Ez a Prológusodból van. Na most, ezt szó szerint minden blogon látni. Nem azt kértem, hogy légy egy J. K. Rowling, csak, hogy ezekre picit figyelj jobban. Például írhattad volna azt, hogy (ez csak egy példa) "A nagy, nagy gondolkozásból, az a zavaró tényező zökkentet ki, hogy Marci megérkezett". Tudom, hogy még így kezdőként nehezebb, de adok egy tippet. CSukd be a szemed, mielőtt leírsz egy adott szituációt. És képzeld el, hogy te vagy az a szereplő. (Ne nézz hülyének ez tényleg hatásos). Képzeld el, hogy te mit éreznél akkor. És ha ez meg van, azt az érzést próbáld megfogalmazni. Erre jó gyakorlás, ha mondjuk néha elképzeled azelső randidat, vagy nem tudom, egy cikis helyzetet. És ezt leírod world-be vagy akárhova. Ezt sokszor, sokszor csináld meg, egymás után, és mindig próbálj kicsit csiszolni rajta. Hidd el így jobb lesz. Na és ha a tanácsadást félre tesszük, fojtatnám is a dolgokat. A következő, amit ki kell emelnem, hogy dolgozd ki még jobban a karaktereket! Mutasd meg, hogy ők milyenek, mintha az anyukádat kéne jellemezned. Az úgy nem jó, ha felületesen jellemzed őket a lány szemszögéből, például: Ő az ellenségem mert egy allattomos ember. (ez nem a blogodban volt, csak példa!). Meg kell mutatni milyen. Erre is adok egy tippet, hogy hogyan gyakorold. Szintén world-be vagy bárhova, kezdj el írni egy jellemzést a legjobb barátnődről, például. Ebben legyen köztetek lehangzott párbeszédek, amik bizonyítják, egy egy tulajdonságát, vagy esetleg, néhány közös élmény stb... És ezen mindig próbálj picit csiszolni.
Akkor most át térnék a történetre is. Az amúgy nekem teljesen fekszik, mármint az ötlet jó. Csak tényleg próbáld meg jobban átadni az érzéseket. Mert így nem tudjuk élvezni. Fapofával fogom elolvasni, és ilyen "kit érdekel, hogy elmentek a szüleik" hangulattal fogom ki X-elni a blogot. Ezt nem bántásból írom le, mindegyik mondat amit leírok, arra van, hogy neked segítsek vele.
A pontozás pedig: 10/4


Helyesírás: Az első és legfontosabb, hogy ne használj hangulat jeleket!! Kérlek. Ez olyan nagy hiba. Ne ettől tudják meg az olvasók, hogy mit éreznek a karaktereid, hanem attól, ahogy leírod. Remélem érted mire gondolok. A másik. magára a szavak helyesírására is figyelj. Miután megírtad a bejegyzést vissza kell olvasni, hogy pont ezelet a hiábákat ki tudd javítani. Mást én itt nem tudok megjegyezni. Max annyit, hogy ügyesen használod a vesszőket. 5/4


Összesen:  25/13 Hozzáfűzni valóm pedig: Ne add fel. Az alapjaid meg vannak. Egy jó ötlet, és tehetség. Csak ezeket fejleszd. A kinézetre pedig figyelj. Remélem nem kapod fel a vizet, és nem bántottalak meg. Ha szeretnéd, szívesen segítek megcsinálni a kinézeted, csak akkor szólj. És sok sikert.


Ölel benneteket: Hanna

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen, megfogadom az írottakat. A design-on már javítottam, a szereplők árnyaltabb leírására pedig kerestem a megfelelő alkalmat eddig is, de mostmár alakkítok valamit e téren. A fogalmazásomon néha érzem, hogy nem oké. A hangulatjeleket pedig eddig sem használtam sűrűn, de mostmár igyekszem teljesen hanyagolni őket.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen. Bevallom nagyon féltem, hogy meg fgosz haragudni :P De remélem most segítettem egy kicsit. :) És örülök, hogy nem kaptad fel a vizet <3 :P

      Törlés